Email Automation Tips For Ecommerce Store Owners

Ecommerce to nie dla każdego filiżanka herbaty. Wydaje się fascynujący, ale wymaga ogromnego wysiłku. Musisz nie tylko założyć swój sklep i zaplanować przyciągnięcie docelowej grupy odbiorców, ale także wytrzymać trudną konkurencję.

Konkurencja z kolosalnymi grupami, które działają od wieków i mają lojalną bazę klientów i kilka małych organizacji z tą samą niszą produktową, co Twoja.

Twój biznes ecommerce wymaga odpowiednich strategii marketingowych i promocyjnych oraz precyzyjnego ich wykonania, aby przetrwać konkurencję i zdobyć zaufanie użytkowników.

Właściciele e-commerce stosują najlepsze praktyki marketing owe, aby przyciągnąć klientów i zatrzymać ich przy swoich sklepach. Email automation jest jedną z takich praktyk, która pomaga dotrzeć i przechwycić odpowiednią grupę odbiorców. Jeśli sklep jest zbudowany z rozwojem Magento, sprzedawca musi użyć rozszerzenia innej firmy, aby zautomatyzować e-maile w swoim sklepie eCommerce. Jeśli Twój sklep jest zbudowany na zamówienie, możesz zbudować oprogramowanie do automatyzacji e-maili według własnego wyboru.

Jeśli Twoją wizją jest zdobycie większego udziału w rynku poprzez skalowanie biznesu, jeśli chcesz częstej powtarzalnej sprzedaży, i co nie mniej ważne, jeśli Twoim celem jest posiadanie szczęśliwych klientów, to email automation może Ci pomóc.

Email automation pomaga w rozpowszechnianiu informacji o Twojej marce. Zachęca użytkowników do odwiedzania Twojego sklepu i przypomina im o ich poprzednich zakupach w Twoim sklepie ecommerce.

Będąc właścicielem sklepu ecommerce, jeśli chcesz zawsze pozostać w kontakcie ze swoimi klientami, musisz praktykować email automation. Będziemy badać dalej email automation w tym blogu, więc bądźcie czujni!

Email Automation

Email automation jest potężnym sposobem marketingowym na wysyłanie spersonalizowanych wiadomości do Twojego segmentu docelowego w określonym czasie bez powtarzalnej pracy.

Te zautomatyzowane e-maile są wysyłane w określonym czasie do osób, z którymi chcesz się połączyć w regularnych odstępach czasu. To wszystko odbywa się dzięki integracji analityki internetowej i narzędzi do marketingu e-mailowego. Możesz okrążyć ludzi na podstawie ich preferencji zakupowych, poprzednich zakupów i innych ważnych informacji (takich jak wiek, płeć, lokalizacja itp.) i wysłać im spersonalizowane wiadomości e-mail, aby zwiększyć konwersję.

Istnieje kilka korzyści z korzystania z automatyzacji e-maili, które są:

  • Pomaga Ci zaoferować spersonalizowane doświadczenie swoim klientom. Używając email automation, możesz wysłać serię automatycznych emaili, które pomogą w budowaniu relacji z klientami, a relacje z klientami są zawsze przydatne w biznesie.
  • Poprawia wydajność pracy Twojego zespołu. Nie muszą wykonywać monotonnej pracy w pętli, a więc mogą skupić się na innych kreatywnych rzeczach, zwiększając ogólną produktywność firmy.
  • Zwiększa retencję klientów. Kiedy wciąż wysyłasz spersonalizowane wiadomości do swoich obecnych klientów, pozostajesz z nimi w kontakcie. Dzięki automatyzacji, ustanawiasz godną zaufania więź z klientami, a oni również wolą kupować w Twoim sklepie zamiast iść do jakiegoś przypadkowego nowego miejsca. Upewnij się, że klienci nie idą zbyt długo bez wiadomości od Ciebie. Może to wpłynąć na wasze relacje.
  • Pozytywnie wpływa na Twoje strategie marketingowe, możesz je skalować w większym zakresie. Email automation zmniejsza ilość ręcznej i niedokładnej pracy, a raczej pomaga skalować strategie marketingowe, skupiając się na zachowaniu klientów. Z email automation, można łatwo śledzić działania podjęte przez klientów, i odpowiednio, można wysłać kolejną wiadomość bez wydawania dużo na dodatkowe zasoby.

Email automation dla rozwoju Twojego biznesu ecommerce

Kiedy wysyłasz e-maile do swoich klientów, podejmują oni działania zgodnie z Twoimi e-mailami. Możesz wysyłać e-maile do swoich klientów po ich pierwszym logowaniu / rejestracji, zakupie, porzuceniu koszyka lub na ich urodziny i rocznice. Te przyczyny, dla których wysyłasz im emaile, są znane jako wyzwalacze.

Wyzwalacze są pewną specjalną datą, wydarzeniem lub aktywnością użytkownika, która informuje Twój system, aby wysłać powiązane e-maile / wiadomości do konkretnego użytkownika.

Jeśli wyzwalaczem jest - Nowy Subskrybent, powinieneś wysłać "email powitalny" do użytkownika. Kiedykolwiek nowy użytkownik odwiedza Twój sklep ecommerce, może on/ona dokonać zakupu lub nie.

Możesz jednak wzbudzić jego zainteresowanie, prosząc go o podjęcie działania i zapisanie się do Twojej usługi e-mailowej za pomocą przycisku "Zapisz sięteraz".

Do takich użytkowników wysyłasz maila powitalnego, a badania mówią, że wiele osób czyta maile powitalne i z nich wychodzi, co w większości przypadków generuje sprzedaż. Stąd emaile powitalne są bardziej wartościowe niż emaile promocyjne.

Wyzwalaczem może być - Cart Abandonment, a Ty wyślesz maila o treści "Zapomniałeś czegoś".

Wiele razy użytkownicy dodają produkty do koszyka, ale następnie opuszczają go bez kontynuacji z wielu powodów.

Mogą obawiać się o bezpieczeństwo płatności, a może długi checkout jest uciążliwy dla nich, lub koszty wysyłki są przyczyną porzuconego koszyka. Jeśli śledzisz i rozumiesz zachowanie użytkowników i wysyłasz im maila w odpowiednim czasie, możesz uratować utraconą sprzedaż.

Wyzwalaczem może być - Nowe Produkty lub Promocje. Powiązany email to "Coś specjalnego dla Ciebie". Powinieneś wysłać email o wprowadzeniu nowego produktu do osoby, która w przeszłości była zainteresowana podobnymi produktami. A jeśli do automatycznego maila dodasz spersonalizowaną listę produktów, sprzedaż będzie bardziej prawdopodobna.

Wskazówki, które sprawią, że email automation będzie skuteczny

Oto kilka wskazówek, które sprawią, że Twoja strategia email automation będzie bardziej skuteczna i owocna dla Twojego biznesu ecommerce.

- Śledź uważnie odpowiedzi

Możesz śledzić odpowiedzi klientów/użytkowników poprzez swoje zautomatyzowane e-maile. Te odpowiedzi dostarczą Ci krytycznych informacji o Twoich użytkownikach. Możesz mieć informacje takie jak: czy użytkownik kliknął na email czy nie, czy kliknął na Twoją stronę czy nie, czy oferta została wykorzystana czy nie, czy dokonał zakupu czy nie, jakie produkty przyciągnęły go bardziej, itp.

Niezależnie od tego, jakie informacje uzyskasz ze śledzenia maili, od nich zależy Twój kolejny ruch. Jeśli dana osoba nie szuka rabatów i ofert, zastosuj jakąś inną strategię. Dlatego śledzenie odpowiedzi użytkowników odgrywa ważną rolę w zwiększaniu sprzedaży.

- Planuj i oferuj rabaty mądrze

Jak wspomniano powyżej, klienci często zostawiają wózki porzucone z powodu wysokich kosztów wysyłki. Nie możesz wyeliminować opłat za wysyłkę lub obniżyć ceny, ale możesz wysyłać kupony rabatowe i kody promocyjne, aby zwabić takich klientów za pośrednictwem automatycznych wiadomości e-mail.

Oferowanie rabatów to dobra strategia na zwiększenie sprzedaży, ale bądź ostrożny przy udzielaniu rabatów. Unikaj dawania zbyt wielu zniżek, może to zepsuć Twoich klientów, a oni będą oczekiwać zniżek przy każdym zakupie.

- Kampanie drip mogą Ci pomóc

Niektórzy klienci badają Twoją firmę zanim zaczną robić zakupy w Twoim sklepie eCommerce. Tacy klienci będą chcieli czytać i wiedzieć więcej o Twojej firmie, produktach, osiągnięciach, branży itp.

Możesz więc użyć automatycznej kampanii e-mailowej typu drip, aby zdobyć zaufanie takich klientów/użytkowników.

To kilka sprawdzonych i praktycznych wskazówek, jak usprawnić automatyzację e-maili dla Twojego sklepu eCommerce.

Zakończenie

Email automation może pomóc Ci w angażowaniu Twoich klientów i budowaniu z nimi relacji. Możesz dotrzeć do autentycznej publiczności, co ostatecznie pomaga Twojemu biznesowi Ecommerce rosnąć jak nic.

W przeciwieństwie do ręcznych wiadomości i e-maili, zautomatyzowana kampania działa w tle, a Ty i Twój zespół możecie skupić się na innych ważnych aspektach biznesu.

Możesz połączyć e-mail automation z analityką i wykorzystać informacje do wysyłania spersonalizowanych e-maili do konkretnych klientów. W ten sposób rozwijasz swoje relacje z obecnymi i nowymi klientami, a także rozwijasz swój biznes.

Story Page