Śledzenie wyników marketingu treści jest niezbędne do planowania i strategii przyszłych kroków marketingu treści w celu optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Każdy wydatek marketingowy musi być mierzony, aby sprawdzić skuteczność podejmowanych wysiłków. Jedną z konieczności jest, aby utrzymać stałe oko na stosunek między tym, jak wiele przychodów jest generowany w porównaniu do tego, ile wydają w marketingu treści do pomiaru zwrotu z inwestycji.
Zdziwisz się, gdy uświadomisz sobie, że prawie 44% organizacji B2B nie uważa, że musi mierzyć ROI z marketingu treści.
Sprawdź więcej statystyk na ten sam temat, które zakończą twoje drugie myśli na ten temat.
Dlaczego mierzenie ROI marketingu treści jest tak bardzo konieczne?
Trzeba wyznaczać cele, aby rozwijać się w sposób zrównoważony i śledzić swoje wydatki w content marketingu. Wielu marketerów lub agencji SEO, którzy są świadomi jego znaczenia, zwiększyli swoje wydatki na ten cel.
Aby poznać szczegóły, zacznijmy od podstaw, a zakończmy na strategiach pomiaru ROI marketingu treści.
Czym jest ROI marketingu treści?
Przychód, jaki Twoja marka uzyskała z konkretnej kampanii content marketingowej w porównaniu do kwoty, jaką wydałeś na marketing, określany jest jako ROI z marketingu treści.
Parametr ten jest bezpośrednio związany z przychodami generowanymi przez Twoją markę i dlatego jest niezbędny, aby mieć go na oku.
Chociaż pieniądze nie są jedynym parametrem, który jest używany do pomiaru ROI marketingu treści.
Odsłony, udziały, zaangażowanie, odwiedzający i inne to niektóre z parametrów pośrednio związanych z przychodami, które robisz.
Teraz, aby zmierzyć cały sukces, który otrzymałeś w jakikolwiek sposób od swoich kampanii marketingu treści, niektóre skuteczne strategie będą działać cuda dla Ciebie.
Przejdź przez przewodnik wymieniony poniżej dla tego samego.
Generowanie leadów
Content marketing może pomóc w kierowaniu klientów do generatorów leadów, które wymagają danych kontaktowych od osób prywatnych. Następnie będziesz w stanie przejrzeć te dane później i popchnąć potencjalną umowę. Powinieneś śledzić zarówno liczbę leadów, jak i tych stworzonych bezpośrednio przez reklamy treści.
Udostępnianie w mediach społecznościowych
Udostępnianie za pośrednictwem mediów społecznościowych nie jest trudne do naśladowania. Jednak to ma tendencję do być trudne do umieszczenia dolara szacunek na nim, co ROI z udostępniania nieco abstrakcyjne. Media społecznościowe to potężna platforma dla marketingu treści, ponieważ otwiera Twoją organizację na inny tłum.
Sprzedaż
Ten pomiar jest dość oczywisty. Jest to liczba transakcji, które Twoja organizacja dokonała od momentu przedstawienia wysiłków promujących treść. Będziesz musiał rzucić okiem na swoje wskaźniki transformacji lub liczbę osób, które są naprawdę blisko na ofertę w następstwie dając mu ostrożny myśli lub niech Twoja agencja marketingu treści zrobić to za Ciebie.
Na przykład, jeśli ktoś umieszcza rzecz z witryny w swoim koszyku, a następnie naprawdę dostaje go, to jest zmiana. Tak czy inaczej, jeśli jesteś firmą B2B, powinieneś pomyśleć o zakończeniu struktury kontaktów lub ołowiu, zmiana wszystko jest równe.
Na wypadek, gdyby twoje treści funkcjonowały w sposób godny podziwu, będą tworzyć przewody, które przekształcają się w potencjalnych klientów.
Teraz i wtedy, istnieje niezaprzeczalny związek między treścią a dochodem, podobnie jak w przypadku, gdy osoby czytają kawałek treści, a następnie klikają na swoje źródło inspiracji, aby coś kupić.
Teraz i znowu, cykl zakupowy trwa dłużej, a połączenie między ofertami i treścią nie jest tak szybkie. Niemniej jednak, jeśli uwzględnisz wszystkie ustalenia, które pojawiły się w świetle kawałka treści, zrozumiesz sumę, którą uzyskałeś, czyli Twój zwrot.
Koszt stworzenia treści
Niezależnie od tego, czy produkujesz swoje treści we własnym zakresie, czy pozwalasz agencji Digital Marketing zrobić to dla Ciebie, jest jeszcze koszt dołączony, ponieważ płacisz wynagrodzenie twórcy treści lub pracy wykonanej przez różne działy.
Co więcej, pamiętaj, aby włączyć wszelkie zewnętrzne zasoby treści, które musisz zapłacić za, podobne do zdjęć, wideo, dźwięk lub inne ponownie ocenione pracy. Doda się to do części inwestycyjnej przy obliczaniu ROI marketingu treści.
Dystrybucja treści
Ponownie, pamiętaj o kosztach wewnętrznych. Uwzględnij wszelkie płatne działania, takie jak reklama PPC i marketing w mediach społecznościowych, a także działania w innych kanałach medialnych.
Musisz również uwzględnić koszty wszelkich wyjątkowych urządzeń lub programowania potrzebnych do tworzenia lub rozpowszechniania treści lub możesz pozwolić swojej agencji SEO zrobić to samo dla Ciebie.
Użyj wzoru
Słynna formuła obliczania ROI marketingu treści to wzór podany w procentach.
Content Marketing = [(Return-Investment)/Inwestycja]*100 |
Konkludując
Zysk z przedsięwzięcia (ROI) to rzecz, na której zazwyczaj zależy szefom C-level Twojej organizacji. Tak więc, opłaca się zapoznać się z tymi obliczeniami i, podobnie jak znacząco, z etykietowaniem i badaniem informacji, które musisz wzmocnić, abyś mógł wprowadzić te ROI (i ich informacje źródłowe) najbardziej niewątpliwie. Dzieląc się swoimi wysokimi ROI, możesz przedstawić obronę dla umieszczenia więcej w instrumentach showcasingowych i postępów, które zmienią większą ilość twoich leadów w klientów.
W sumie, jak można powiedzieć, czy to jest niesamowite? Oto bardzo przyzwoita zasada do naśladowania: jeśli oszczędzasz na dostarczaniu treści, niż pozyskujesz w transakcjach, to świetnie.
Autor Bio:
Rajesh Bhimani jest założycielem w Skynet Technologies, agencji projektowania i rozwoju stron internetowych. Posiada 20-letnie doświadczenie w branży technologicznej i marketingowej. Kiedy nie pracuje, można go znaleźć gotującego dla swojej rodziny lub czytającego jakąś beletrystykę. Możesz się z nim skontaktować na Twitterze.