Turystyka jest jednym z sektorów, które najbardziej ucierpiały w wyniku pandemii COVID-19. Ponieważ jednak sytuacja jest wciąż płynna, a naukowcy spodziewają się pojawienia się kolejnych mutacji, możemy jedynie spekulować na temat przyszłości turystyki w 2022 roku.
Sytuacja w 2021 roku była lepsza niż w roku poprzednim, ale czy ten pozytywny trend się utrzyma? Specjaliści od turystyki rzeczywiście życzą sobie lepszego roku, ponieważ wspomnienia z rekordowego dla turystyki roku 2019 są jeszcze świeże.
Jakie będą trendy w turystyce w 2022 roku? Czy będą one w stanie przywrócić turystyce dawną świetność? Ponieważ nie potrafimy odpowiedzieć na drugie pytanie, przyjrzyjmy się trendom, które najprawdopodobniej zdominują branżę w przyszłym roku.
Trendy w turystyce w 2022 roku
Ponieważ COVID-19 w przyszłym roku prawdopodobnie nadal będzie obowiązywał, wszystkie oczekiwane trendy będą koncentrowały się wokół zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa podróży.
1. Konieczne będzie zachowanie dystansu fizycznego.
Nawet jeśli najbardziej nieprawdopodobnym scenariuszem jest zniesienie w przyszłym roku ograniczeń związanych z COVID-19, ludzie nadal będą chcieli zachować bezpieczną odległość i unikać zatłoczonych miejsc. Dlatego specjaliści z tego sektora będą musieli zachować większość dotychczasowych środków bezpieczeństwa (maski, żele antyseptyczne itp.). Jeśli jednak chcą się wyróżnić, mają czas, by stać się bardziej kreatywni i pomysłowi, by zapewnić ludziom poczucie bezpieczeństwa.
2. Dłuższy sezon turystyczny
Specjaliści z branży turystycznej powinni spodziewać się, że turyści będą przyjmowani wcześniej lub że ich sezon turystyczny w 2022 roku będzie dłuższy niż zwykle. Ponieważ ludzie nadal będą unikać tłoku, wielu z nich będzie starało się wyjechać na wakacje wcześniej lub później niż zwykle w nadziei na uniknięcie dużych tłumów.
3. Stała łączność
Podróżowanie podczas COVID-19 już teraz jest zbyt skomplikowane, a czasem nawet ryzykowne. Podróżni doceniliby w 2022 roku możliwość stałej komunikacji ze specjalistami z branży, którzy informowaliby ich o wszystkich najnowszych zmianach dotyczących wymogów COVID-19.
4. Podróże służbowe
W 2022 roku najprawdopodobniej ponownie pojawią się podróże służbowe. Szczepionki przyczyniły się do poprawy sytuacji w zakresie podróży służbowych, czyniąc je teraz realną i bezpieczniejszą opcją niż wcześniej. Przedsiębiorstwa niechętnie podejmują próby ponownego ocieplenia relacji z klientami i zdobycia kolejnych kontraktów w okresie niepewności.
5. Połączenie podróży służbowych i wypoczynkowych
Podobnie jest z cyfrowymi nomadami, o których ciągle słyszeliśmy w czasie pandemii. Cyfrowi nomadzi to zazwyczaj młodzi freelancerzy, których zawód pozwala im na pracę z dowolnego miejsca na świecie. Ponieważ elastyczne warunki pracy i praca w domu stały się powszechne, więcej osób może wspierać ten rodzaj pracy i łączyć podróże służbowe z wypoczynkowymi.
Wnioski
Powyżej przedstawiono tylko niektóre z trendów, z którymi profesjonaliści z branży turystycznej najprawdopodobniej będą musieli się zmierzyć w 2022 roku. Próba przewidzenia potrzeb rynku i przygotowania się do nich to pierwszy krok do tak potrzebnego ożywienia sektora w 2022 roku.