Bycie przedsiębiorcą to nie lada wyczyn, zwłaszcza gdy wydaje się, że z każdym dniem spadają wyniki sprzedaży. Chociaż istnieje wiele czynników, które mogą wpływać na Twoją sprzedaż, oto jeden z nich, o którym prawdopodobnie jeszcze nie pomyślałeś: opisy produktów.
Według badań przeprowadzonych przez Nielsen Norman Group, aż 20% nieudanych zakupów jest spowodowanych brakiem wyczerpujących informacji o produkcie. Oznacza to, że opisy produktów mogą zarówno poprawić, jak i pogorszyć Twoją sprzedaż.
Ale tu pojawia się problem: chociaż opisy produktów są skutecznym motorem sprzedaży, nie są łatwe do napisania. Jak więc tworzyć opisy produktów, które będą sprzedawać i sprawią, że staniesz się odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą? Dowiedzmy się tego.
Skup się na swoich idealnych nabywcach
Zidentyfikowanie idealnej grupy docelowej jest pierwszym krokiem do stworzenia świetnej kopii produktu. Bez dowiedzenia się, kim są Twoi odbiorcy, nie da się stworzyć opisu, który będzie z nimi głęboko rezonował. Na przykład, jeśli próbujesz sprzedać kamizelkę dla nastolatków, użyjesz innych zwrotów niż gdybyś sprzedawał ją profesorom lub kobietom w średnim wieku. Im bardziej szczegółowa jest Twoja persona kupującego, tym większe są szanse na stworzenie ukierunkowanych opisów produktów.
Aby pomóc w identyfikacji idealnych nabywców, możesz skupić się na pewnych danych demograficznych, takich jak ich wiek, lokalizacja, płeć, zainteresowania itd. Na przykład, załóżmy, że właśnie założyłeś firmę produkującą deskorolki i próbujesz stworzyć solidne opisy swoich produktów. Jacy ludzie najczęściej używają deskorolek? Nastoletni chłopcy i dziewczęta? Studenci szkół wyższych? Ludzie w średnim wieku? Maluchy?
Te dane demograficzne dadzą Ci lepsze wskazanie najlepszych fraz, które osiągną największy efekt.
Załaduj swoją kopię korzyściami
Jeśli chodzi o podejmowanie decyzji o zakupie, korzyści są często punktem zwrotnym dla większości klientów. Jakie korzyści oferuje Twój produkt? Jak wpłynie on na ich życie? Twój opis produktu powinien być w stanie przekonać czytelnika, że skorzysta na jego zakupie i nie będzie żałował.
Spójrzmy na ten przykład z Patagonii:
Z tym opisem produktu, potencjalni nabywcy są pewni, że otrzymają bardzo wytrzymały produkt, który poradzi sobie z obciążeniem i nie będzie się nadwyrężał niezależnie od stresu, na jaki jest narażony. Nie dostają po prostu plecaka wspinaczkowego, ale plecak wykonany z "najwytrzymalszych" i najbardziej trwałych tkanin.
Przymiotniki są twoim najlepszym przyjacielem
Przymiotniki mogą wydawać się zwykłą metodą opisywania produktów, ale w rzeczywistości mają ogromną moc i mogą poprawić perswazyjność Twoich opisów. Rozważ te dwa zdania:
- "Jedwabna i kaszmirowa sukienka, której potrzebuje każda kobieta. "
- "Rewelacyjna sukienka wykonana z połączenia jedwabiu i kaszmiru. Idealny dodatek do Twojej garderoby."
Który z tych opisów produktu sprawiłby, że chciałabyś kupić tę sukienkę? Najprawdopodobniej ten drugi. Oba zdania niosą ten sam przekaz, ale użycie perswazyjnych przymiotników sprawia, że drugie jest bardziej przekonujące niż pierwsze.
Odzwierciedlaj ton głosu swojej marki
Nie wystarczy po prostu stworzyć opis produktu; Twoja kopia musi również odzwierciedlać ton Twojej marki i utrzymywać pewien poziom spójności. Na przykład, jeśli ton Twojej marki jest ściśle formalny i profesjonalny, nie powinieneś używać współczesnych slangowych słów, takich jak "fantabulous" czy "ginormous". Podobnie, jeśli ton Twojej marki jest swobodny, unikaj tworzenia sztywnych, formalnych kopii.
Niezależnie od tego, jaki jest ton Twojej marki, opis produktu powinien go odzwierciedlać. W ten sposób zapewnisz sobie spójność, a Twoje opisy nie będą wydawały się nie na miejscu.
Używaj obrazów
Większość ludzi mówi, że obraz mówi więcej niż tysiąc słów, a jeśli chodzi o opisy produktów, to powiedzenie jest jak najbardziej prawdziwe. Zdjęcia produktów mogą zrobić o wiele więcej niż Twoja kopia. Zastanawiasz się jak? Cóż, to proste. Niezależnie od tego, jak kreatywne i dowcipne są Twoje opisy, większość odwiedzających nie dokona zakupu, jeśli nie zobaczy wizualnej reprezentacji danego produktu.
W związku z tym, tworząc opisy produktów, dodaj również kilka wyraźnych zdjęć. Jeśli jest to produkt fizyczny, upewnij się, że zamieściłeś zdjęcia widoku z przodu i z boku. Dzięki temu klienci będą wiedzieli, czego się spodziewać i być może przekonają się do zakupu, jeśli spodoba im się to, co zobaczą.
Pro Tip: Jeśli to możliwe, możesz pójść o krok dalej i zamieścić również filmik z produktem. Filmy są bardziej pouczające i opisowe i z pewnością będą dla Ciebie dodatkowym atutem.
Końcowe przemyślenia
Jeśli starasz się zostać odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą, przekonujące opisy produktów są Twoim biletem do zwiększenia sprzedaży i sukcesu w biznesie. Umieść swoją grupę docelową na pierwszym miejscu podczas tworzenia kopii i wykorzystaj moc przymiotników.
Wreszcie, nie zapomnij również o dodaniu wyraźnych zdjęć (i filmów). Takie podejście znacznie zwiększy Twoje szanse na przekonanie i przekonanie odwiedzających Twoją stronę.
Powodzenia!
Bio autora
Patrice Corrie jest jednym z najlepszych pisarzy esejów, jakich można znaleźć. Z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie akademickiej, Patrice jest głęboko zaangażowana w pomoc studentom w wypełnianiu ich próśb "napisz mój esej". Kiedy Patrice nie pisze, można ją znaleźć na swataniu lub organizowaniu szybkich randek.