"Content marketing reprezentuje lukę pomiędzy tym, co produkują marki, a tym, czego faktycznie chcą konsumenci."- Michael Brenner.
Kiedy słyszysz o marketingu, pierwszą rzeczą, która może wpaść do głowy jest reklama telewizyjna, wielkie banery, sprzedawcy apelujący do ludzi, aby kupić produkt, itp. Podczas gdy wszystkie z nich są różne aspekty tego, że nie jest celem końcowym marketingu. Zamiast tego, celem końcowym jest wspieranie tożsamości marki w umyśle użytkownika.
Na przykład, gdy ktoś mówi "chodźmy po napoje gazowane", automatycznie wyobrażasz sobie Coca-Colę, lub gdy ktoś mówi chodźmy po pizzę, obraz Domino's lub Pizza Hut miga w twoim umyśle, lub gdy myślisz o zakupach online, masz tendencję do grawitacji w kierunku Amazon lub eBay. Są to przykłady dobrego marketingu, w którym marka jest utrwalona w umyśle dla konkretnego produktu.
A jak do tego doszło? Dwa słowa - Content Marketing. Kamieniem węgielnym każdej dobrej strategii marketingowej jest atrakcyjna rynkowo treść. Jedynym celem content marketingu jest powołanie do życia idei, a następnie utrwalenie Twojego produktu jako realnego rozwiązania. Więc jeśli chcesz to zrobić ze swoim produktem, oto przewodnik, jak to zrobić.
Czym jest content marketing?
Podręcznikowa definicja content marketingu to tworzenie i rozpowszechnianie treści online, takich jak filmy wideo, blogi czy posty w mediach społecznościowych, w celu wzbudzenia zainteresowania produktami i usługami danej marki.
Ideą content marketingu nie jest natrętne promowanie produktu, ale pojawienie się we właściwych miejscach i we właściwym czasie właściwym osobom, które chcą poznać rozwiązanie problemu związanego z Twoim produktem.
Istotne elementy strategii content marketingowej
W dzisiejszym świecie nastawionym na wyniki, wiele firm i startupów po prostu wskakuje do tworzenia treści bez dokładnego zrozumienia, co się z tym wiąże. Może to skutkować zmarnowanymi wysiłkami, zwiększonymi kosztami marketingu i mniejszą liczbą konwersji. Oto więc najważniejsze elementy udanej strategii content marketingowej:
Nadaj ton marce
Zanim rozpoczniesz działania marketingowe, musisz wypracować ton dla swojej marki: ideologie, motywacje, osobowość, a nawet język. Ponieważ wszystko, co powie osoba reprezentująca markę, będzie uważane za głos marki, dlatego należy przeszkolić pracowników w tym zakresie i powiedzieć im, jak reprezentować markę na zewnątrz.
Zawęź grupę docelową
Kiedy chcesz wejść na arenę content marketingu, musisz zrozumieć, kim są ludzie, którzy kupią Twój produkt. Ci ludzie to Twoja grupa docelowa. Będą to ludzie, którzy nawet nie wiedzą, że problem istnieje, ludzie, którzy rozumieją, że problem istnieje, ale nie są świadomi rozwiązania, a ci, którzy są świadomi ciebie, ale jeszcze ci nie ufają. Tak więc, zawęź swoją publiczność poprzez te lejki, a następnie sprzedawać swoje treści, aby zaspokoić każdy rodzaj publiczności.
Podążaj za użytkownikiem jak prawdziwy użytkownik
Po zawężeniu potencjalnej grupy docelowej, musisz zdecydować, jak się do nich odwołać. A nie będziesz w stanie tego zrobić, dopóki nie wejdziesz w ich buty, dosłownie. Należy więc odbyć podróż użytkownika tak jak oni, napotykając wszystkie przeszkody, problemy i kwestie, które mogą mieć podczas odkrywania produktu. Pomoże Ci to zrozumieć, gdzie Twój produkt napotyka problemy związane z odkrywalnością, a gdzie z przesłankami. Następnie, możesz rozwiązać te problemy przed rozpoczęciem działań marketingowych.
Zdefiniuj swój cel marketingowy
Jak w każdym innym procesie biznesowym, musisz określić cel dla swojego procesu content marketingu. Niezależnie od tego, czy jest to świadomość, zaangażowanie, wrażenia, czy konwersje, powinieneś od początku zdefiniować cel dla każdego konkretnego fragmentu treści.
Przeanalizuj zasoby, które masz do dyspozycji
Po zdefiniowaniu celów marketingowych należy przyjrzeć się zasobom, które mamy do dyspozycji. Następnie, trzeba dowiedzieć się, czy masz zasoby do podjęcia kampanii masz na myśli. Wreszcie, co można zorganizować, a co trzeba odłożyć na później?
Przeprowadź analizę konkurentów (SWOT)
Analiza SWOT dla Twojej firmy i Twoich konkurentów jest tak samo istotna, jak dla Ciebie jako osoby. Przeprowadzenie analizy konkurentów pomoże Ci dowiedzieć się, jakie są rzeczy, które oni mają, a których nie wykorzystują właściwie i vice versa dla Twojej firmy.
Dodatkowo, można nawet naśladować niektóre z ich taktyk i poach ich klientów dla siebie poprzez dodanie spersonalizowanych tweaks do treści.
Zdefiniuj proces
Kiedy już masz zrobione podstawy, nadszedł czas, aby zdefiniować proces. Jaki rodzaj treści będziesz tworzyć, do jakiego rodzaju ludzi będziesz kierować i jakie będą wyniki. I jak będziesz obsługiwać zapytania biznesowe, które będą przychodzić, nie zapominając o dostawach i wewnętrznym przetwarzaniu. Komunikacji, kontynuacji, intymności dla klienta. Zdefiniuj cały proces od odkrycia do sprzedaży.
Przeprowadź testy A/B, aby zidentyfikować dopasowanie treści do rynku
Po ustaleniu procesu, musisz sprawdzić, czy działa on w realnym świecie. Przeprowadzaj testy A/B swojego procesu, rozumiejąc braki w swoim podejściu, a następnie popraw te błędy. Poprzez próby i błędy, będziesz w stanie skrócić listę wad w swoim planie. Nie może być kilka aspektów, że publiczność lubi i niektóre, które nie powiodło się nieszczęśliwie.
W ten sposób ustalisz dopasowanie content-market i określisz, jaki rodzaj treści działa, a jaki nie. Następnie opublikuj jak najwięcej treści, które podobają się Twoim odbiorcom i wstrzymaj się z innymi rodzajami treści.
Przygotuj kalendarz treści
Na początku może się wydawać, że dobrym pomysłem jest publikowanie treści każdego dnia i przez cały czas, tak aby zawsze być w zasięgu ręki potencjalnego klienta. Chociaż jest to szlachetna myśl, może się to skończyć tym, że będziesz uciążliwy lub staniesz się spamerem. W związku z tym, opracuj kalendarz treści, aby opublikować konkretne rodzaje treści na konkretnych kanałach, które zaspokajają konkretne grupy docelowe. Dzięki temu zwiększysz współczynnik konwersji, a także ogólną tożsamość swojej marki.
Ciągłe doskonalenie (Kaizen)
Po znalezieniu wstępnego sposobu na generowanie leadów i konwersji dla Twojego biznesu, musisz znaleźć sposoby na poprawę. Metoda Kaizen odnosi się do każdego procesu. Na przykład w content marketingu, zawsze możesz znaleźć sposoby na poprawę, czy to w dostosowaniu do potrzeb klienta, czy w optymalizacji całego procesu dzięki automatyzacji.
Podsumowanie - Czy Content Marketing jest ważny?
Świat online ma tendencję do nawiązywania osobistych relacji z użytkownikami w celu napędzania biznesu, a content marketing stał się koniecznością. Bez niego zostaniesz uznany za szum, a wysiłki marketingowe mogą pójść na marne.
Autor Bio
Bhavik Soni jest kreatywnym pisarzem w Auto Monkey. Zapewniamy oryginalną analizę najnowszych wydarzeń w branży mediów społecznościowych. Połącz się z najnowszymi trendami mediów społecznościowych i wiadomości plus wskazówki na Twitterze, Facebooku i innych narzędzi społecznych w sieci.