3 przykłady skutecznej komunikacji z inwestorami

Wysoki wskaźnik wydajności nie jest jedynym czynnikiem decydującym o sukcesie firmy. Nawiązanie komunikacji między uczestnikami rynku zawsze było ważne. Dzieje się tak dlatego, że ludzie w pierwszej kolejności kupują i płacą innym ludziom i od innych ludzi. Tak więc każda spółka różnego szczebla jest zainteresowana zapewnieniem podstaw do skutecznej komunikacji z inwestorami.

Ustalono, że istnieje pozytywna zależność między polityką informacyjną organizacji a kosztem pozyskiwanego przez nią kapitału. Związek ten wyraża się w zwiększonym zainteresowaniu ze strony analityków finansowych oraz w poprawie świadomości firmy emitującej i jej papierów wartościowych wśród analityków rynkowych i inwestorów.

Jaki jest zysk dla obu stron? Firma marzy o wzroście finansowym, przychodach, nowych technologiach, platformach, urządzeniach. W tym samym czasie inwestorzy nieustannie poszukują zyskownych startupów i pomysłów. Muszą łapać każdą sensowną okazję i widzieć wspólnie przebyty ślad. Muszą znać plany firmy, pomysły, koszty i wydatki oraz przyrost wzrostu. Potrzebują również wyjaśnienia przyczyn sukcesu.

Wdrażanie polityki informacyjnej mającej na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnych inwestorów to funkcja zwana "investor relations".

Zasada 1: Uruchom dział IR

Konieczność wykonania tego kroku różni się w zależności od firmy. Powód jest dogłębny.

Organizacja może być znacząca, ale nie zainteresowana opinią rynku, i odwrotnie, mała, ale dążąca do aktywnego rozwoju na giełdach.

W pierwszym przypadku praca w zakresie relacji inwestorskich może ograniczać się do odbierania maili i telefonów. Chodzi przede wszystkim o wysyłanie potencjalnym inwestorom raportów rocznych oraz indywidualne spotkania biznesowe. Chodzi tu o minimum wymaganych działań, brak systematyczności. A jednak, jeśli chcesz zdobyć lepszą reputację i wypromować swoją firmę na giełdzie, potrzebujesz silnego działu IR, który wykonuje wiele różnych prac.

Dział IR będzie wykonywał celową pracę strategicznie w celu nawiązania relacji z inwestorami. Jego zadaniem jest wykonywanie różnych działań mających na celu nawiązanie skutecznych relacji z akcjonariuszami, inwestorami, analitykami finansowymi, bankami inwestycyjnymi, agencjami rządowymi i wierzycielami. Wymaga to konsekwencji, kreatywności, rozwiązywania problemów i spersonalizowanego podejścia do każdej osoby.

Jest mnóstwo zadań do wykonania! Doskonała wiadomość jest taka, że nie ma jednolitego wzorca tego, jak powinien działać dział. To Ty wybierzesz swój styl.

Przykład 1.

Discovery Channel to ogromnie wpływowa firma, która zajmuje się różnymi branżami. Musi być publiczna i zachęcać do komunikacji z inwestorami.

Na przykład Discovery Channel w ciągu ostatnich kilku lat połączył siły z organizacją charytatywną Oceana, aby chronić rekiny przed okrutnym handlem płetwami, który dotyka do 73 milionów rek

inów rocznie.

To samo dotyczy firmy Meta, która ma do czynienia z różnymi ludźmi i partnerami. Niektóre firmy wykorzystują swoje zasoby badawczo-rozwojowe i przyznają, że siła zmian jest dodatkowo wspierana przez nawiązywanie znaczących partnerstw.

Reguła 2: Podziel odbiorców (Divide Audiences)

Photo by devn on UnsplashJak

menedżerowie treści dzielą ludzi na grupy odbiorców, aby odpowiednio dostarczyć im informacje i zostać wysłuchanym, tak samo powinieneś postąpić ze swoimi inwestorami. Aby nawiązać relacje, musisz określić, za pomocą jakich kanałów komunikacyjnych będziesz kontaktować się z partnerami inwestującymi w grupy. W zależności od ich ważności, pilności i rodzaju wydarzenia, możesz sobie z tym poradzić. W relacjach inwestorskich można wyróżnić pięć głównych grup odbiorców docelowych.

  1. Banki inwestycyjne i brokerzy. Przedstawiciele oficjalnych instytucji;
  2. Pracownicy. Mogą istnieć pewni pracownicy firmy, którzy mogą mieć wpływ na decyzje inwestycyjne. Poza tym mogą to być akcjonariusze;
  3. Konkurenci. Chociaż zazwyczaj interakcje z konkurentami zachodzą pośrednio, to jednak grupa ta jest bardzo zainteresowana strategią firmy, jej planami, rozumieniem biznesu i wynikami finansowymi;
  4. Dostawcy są grupą docelową, ponieważ jej sukces w dużej mierze zależy od zrozumienia przez nich celów i strategii firmy;
  5. Mass media mogą kształtować opinię uczestników rynku na temat firmy i branży, w której działa;

O sukcesie działań komunikacyjnych do inwestorów decydują celowe, przemyślane działania menedżerów IR. Istnieją różne środki komunikacji.

Można na przykład wykorzystać komunikaty prasowe, biuletyny e-mailowe, raporty, konferencje prasowe, spotkania z inwestorami i analitykami. Możesz również aranżować wywiady najwyższego kierownictwa firmy z mediami oraz tworzyć prezentacje i okrągłe stoły.

Kolejnym must-have jest strona internetowa firmy. Jeśli potrzebujesz stworzyć wpisy na bloga, możesz skontaktować się z doświadczonymi pisarzami z serwisu TrustMyPaper

. Mogą oni zrealizować każdą próbkę pisemną.

Tak więc działania IR wykorzystują wszystkie nowoczesne kanały komunikacyjne, warunkowo podzielone na trzy kategorie. Były to materiały drukowane lub cyfrowe, a jednak pojawiły się komunikaty werbalne. W tym ostatnim pojęciu mieszczą się spotkania inwestorów z kadrą zarządzającą spółek, praca z mediami finansowymi, udział w konferencjach, roadshows, prowadzenie telekonferencji/

Przykład 2.

Treścią roadshow jest starannie przygotowana prezentacja działalności produkcyjnej firmy oraz jej pozycji finansowej, rynku, produktów i usług.

Zazwyczaj prowadzący pokaz przedstawiciel kierownictwa firmy, po przedstawieniu informacji, odpowiada na pytania. Spotkania mogą odbywać się pod rząd w różnych miastach, a nawet krajach. Głównym celem jest przekazanie inwestorom wiedzy i poczucia przynależności do organizacji, która odniosła sukces.

Alternatywnie, ludzie decydują się na wyjazd cyfrowy, aby uniknąć dodatkowych wydatków w drodze i apartamentach hotelowych. Jest to kolejna opcja, aby połączyć ludzi. Możesz stworzyć doskonałe doświadczenie dla gości, podzielić się swoimi wartościami i zainspirować ich. Będą czuć się wyjątkowo.

Zasada 3: Promuj swój SDG

Photo by Prado on UnsplashCele zrównoważonego

rozwoju są niezbędne. Chodzi o świadomość i dzielenie się wartościami z inwestorami. Wyrażają one odpowiedzialność środowiskową, rządową i społeczną.

Jeśli dopasujesz się do celu lub zachęcisz partnerów do wniesienia wartości dla przyrody lub ludzi, będzie to korzystne dla obu stron. To nie jest tylko etyczne; istnieją również silne argumenty biznesowe za inwestowaniem w firmy dostosowane do SDGs

. Firmy dostosowane do SDGs wykazują bezpieczne i stałe zyski dla inwestorów.

Wykorzystuj więc możliwości Internetu, w tym bazy danych, usługi online - prezentację wyników finansowych, utrzymywanie informacji na stronie korporacyjnej oraz pocztę elektroniczną.

Możesz zlecić pisanie na wymagany temat najlepszym serwisom eseistycznym

. Stworzą dla ciebie jasne i kompleksowe kopie. Przy okazji, główne zalety tych kanałów komunikacji z inwestorami to wysoka wydajność i niskie koszty.

Przykład 3

LEGO to firma, która produkuje zabawki dla dzieci. Jednak oznacza transformacyjną moc, aby mieć to przyjęte w edukacji i rozwoju wczesnego dzieciństwa na całym świecie. Zachęcają do zabawy słynnymi klockami w klasie. To dotyczy rozwoju motorycznego i wzrostu.

W 2018 roku firma uczestniczyła w serii wydarzeń skoncentrowanych na zrównoważonym rozwoju nacałym świecie, aby wspierać

SDG 4: Zapewnienie wysokiej jakości edukacji i uczenia się przez całe życie dla wszystkich. Wydała model turbiny wiatrowej LEGO z instrukcją obsługi zawierającą fakty dotyczące zmian klimatu i energii wiatrowej.

Wniosek

Inicjatywa komunikacyjna musi wyjść z wnętrza firmy i poprzedzić inicjatywę komunikacyjną ze strony inwestorów. Spółka potrzebuje dobrej woli inwestorów, więc musi zwrócić ich uwagę.

Powodzenia w znalezieniu idealnej strategii!

Story Page