Czy chcesz poprawić sposób, w jaki rekrutujesz i wybierasz kandydatów? Upewnij się, że wybierasz osoby, które nie tylko pasują do kultury organizacyjnej firmy, ale także są równie zachwycone pracą w niej, jak Ty.
Pisanie opisów stanowisk i określenie wymagań związanych z danym stanowiskiem ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia, że kwalifikujący się kandydaci zostaną przyciągnięci w trakcie procesu selekcji i, oczywiście, rozmowy kwalifikacyjnej.
Jeśli upewnisz się, że zapoznałeś się z poniższymi procedurami rekrutacji i selekcji, będziesz na dobrej drodze, aby Twoja firma rozkwitła, zwłaszcza jeśli zadbasz również o proces wdrażania pracowników do pracy.
Koniec z zatrudnianiem nieodpowiednich pracowników i zyskaj pewność, że nie będziesz popełniać tych samych błędów! Wybór spośród tak wielu utalentowanych osób będzie jedyną trudną decyzją, jaką będziesz musiał podjąć podczas procesu rekrutacji!
Nasze techniki rekrutacji i selekcji spodobają się menedżerom zatrudniającym, dlatego zapisz tę stronę i wracaj do niej w razie potrzeby.
W tym przewodniku po procesie rekrutacji dowiesz się o następujących zagadnieniach:
- Jaki jest najlepszy sposób pisania opisu stanowiska pracy?
- Gdzie szukać najbardziej utalentowanych kandydatów?
- Jak zwiększyć skuteczność metody sprawdzania przeszłości?
- Zacznij szukać osób z pozytywnym nastawieniem i umiejętnością uczenia się nowych umiejętności.
- Narzędzia do ograniczania uprzedzeń i zwiększania efektywności
- Zbieranie i analizowanie informacji o kandydatach
- Zrozumienie znaczenia procesu wprowadzania na rynek pracy
Usprawnienia procesu rekrutacji i selekcji
1. Co sprawia, że opis stanowiska pracy jest dobry?
Jeśli w Twojej firmie nie ma wystarczającej liczby wykwalifikowanych osób ubiegających się o pracę, problem może być ukryty w zasięgu wzroku.
Ale jak można stwierdzić, czy ogłoszenie o pracę jest doskonałe, czy nie?
W ogłoszeniach o pracę należy zawrzeć coś więcej niż tylko listę referencji. Muszą być one również energetyczne. Solidny opis stanowiska pracy powinien przede wszystkim odpowiadać na pytanie: "Dlaczego ta firma jest dla mnie odpowiednią opcją zawodową i życiową?".
W swoim szablonie opisu stanowiska pracy możesz chcieć zawrzeć następujące pomysły:
W kilku słowach opisz firmę. - Może to być slogan lub hasło przewodnie firmy.
Wspomnij o miejscu, w którym będziesz pracować. - Aby nie tracić czasu, od razu powiedz kandydatowi, czy chcesz pracować zdalnie, czy też gdzie znajduje się biuro.
Wspomnij o najważniejszych osiągnięciach firmy. - Pamiętaj, że musisz sprzedać to stanowisko, aby przyciągnąć najlepszych kandydatów.
Należy wymienić terzeczy, które nie podlegają negocjacjom, i te, które doskonale jest mieć. - Pewna elastyczność w procesie rekrutacji z pewnością będzie pomocna.
Należy szczegółowo omówić obowiązki związane z danym stanowiskiem, a także to, co może obejmować typowy dzień pracy.
Dołącz oświadczenie szefa potencjalnego kandydata opisujące jego samego i jego hobby. Jest to bardzo ważne, aby określić, jak dobrze nowy pracownik będzie się dogadywał z zespołem zarządzającym.
Porozmawiaj o kulturze organizacyjnej firmy. - Jakie są osobowości obecnych pracowników?
Na koniec wspomnij o zarządzie firmy. Jeśli zakładasz firmę, pomoże Ci to wybrać osobę, która powinna sprawować kontrolę.
2. Unikalna giełda pracy może pomóc w rekrutacji talentów
Wymyśl innowacyjne sposoby wprowadzania na rynek ofert pracy, myśląc nieszablonowo. Możesz polować na aplikacje w mniejszych serwisach, a nie na głównych portalach z ofertami pracy w Stanach Zjednoczonych.
Jeśli główne portale z ofertami pracy nie są w stanie pomóc Ci w znalezieniu odpowiednich osób, sięgnij głębiej do puli talentów. LinkedIn jest jednym z najlepszych miejsc do identyfikacji osób poszukujących pracy, które spełniają Twoje wymagania, podobnie jak ogłoszenia o pracę na Facebooku. W większości branż istnieją strony internetowe z ofertami pracy; wystarczy, że menedżerowie ds. rekrutacji poświęcą kilka minut na ich wyszukanie w Internecie.
Wydarzenia networkingowe mogą stanowić doskonałą okazję, a programy polecania pracowników są jeszcze lepszą metodą rekrutacji talentów w trybie offline.
Obecni pracownicy są lepiej przygotowani do rekrutowania talentów niż ktokolwiek inny, więc upewnij się, że rozumieją proces i potrafią znaleźć najlepszych wewnętrznych kandydatów do pracy.
Będą również ostrożni w proponowaniu kandydatów na dane stanowisko, ponieważ oczekuje się od nich, że będą ręczyć za ich potencjał.
3. Zacznij od rekrutacji pod kątem postawy, a następnie zapewnij szkolenia z zakresu umiejętności.
Ta coraz bardziej popularna strategia rekrutacji kładzie nacisk na etykę pracy, zdolności adaptacyjne i współpracę, a nie na doświadczenie i talenty techniczne, dzięki czemu powstają bardziej dynamiczne zespoły.
Kandydaci, którzy zdadzą egzamin z postawy, w dłuższej perspektywie stają się lepszymi pracownikami. Chętnie się uczą, zdobywają nowe umiejętności i przyczyniają się do sukcesu firmy.
Co więcej, w dzisiejszym świecie istotne umiejętności szybko ewoluują - narzędzia, których pracownicy będą używać za trzy lata, będą się różnić od tych, których używają obecnie.
4. Wykorzystaj techniki ograniczające uprzedzenia i zwiększające efektywność.
Oczekuje się, że programiści i eksperci HR wprowadzą na rynek nową falę rozwiązań rekrutacyjnych opartych na sztucznej inteligencji, których celem będzie zautomatyzowanie procesu selekcji, usprawnienie selekcji i wyeliminowanie uprzedzeń z procesu rekrutacji.
Narzędzia te mogą pomóc w opracowaniu strategii marketingu rekrutacyjnego, umożliwiając wykorzystanie metod marketingowych, takich jak podejście wielokanałowe, ukierunkowane reklamy i głęboka analityka, w celu zlokalizowania, przyciągnięcia i zaangażowania kandydatów o lepszych kwalifikacjach, co ułatwi proces rekrutacji.
5. Należy zbierać i analizować informacje zwrotne od kandydatów.
Ponowne odkrywanie kandydatów to kolejna strategia, która pomaga rekruterom zaoszczędzić czas i pieniądze. Jest to również jeden z co najmniej dwóch powodów, dla których nie należy zapominać o kandydatach, których się nie zwolniło.
Drugim powodem jest dążenie do doskonalenia się.
Jest mało prawdopodobne, aby kandydat, który niedawno otrzymał ofertę pracy w Twojej firmie, wystawił Ci pochlebną recenzję. Z drugiej strony, kandydaci, których odrzuciłeś, będą mieli wiele do powiedzenia na temat Twojej marki pracodawcy.
Wnioski
Niewykluczone, że przekonasz się, że proces zatrudniania jest ważniejszy, niż wcześniej przypuszczałeś. Podczas gdy firma działa z prędkością 100 mil na godzinę, Ty musisz zainwestować czas w zatrudnienie odpowiednich osób. Jeśli nadasz rekrutacji wysoki priorytet, zobaczysz rezultaty.
Będziesz przygotowany do znalezienia idealnego nowego pracownika, jeśli dobrze sprecyzujesz opis stanowiska, zamieścisz ogłoszenie na odpowiednich stronach poświęconych zatrudnieniu i zadbasz o to, aby proces rozmowy kwalifikacyjnej był łatwy i pełen właściwych pytań. Na przykład, jeśli zatrudniasz programistę, pamiętaj, aby zadawać pytania reaktywne.
Pamiętaj, aby pytać o doświadczenia kandydatów w trakcie całego procesu, dzięki czemu będziesz mógł wyciągnąć z nich wnioski i, co najważniejsze, właściwie przeprowadzić proces wdrożenia. Jak wiele znasz osób, które odeszły z pracy, ponieważ nie zostały odpowiednio przeszkolone lub nie rozumiały swoich obowiązków? Za rozwój Twojej firmy z zespołem, który jest tak samo podekscytowany jak Ty!